Thursday, October 22, 2009

melihat masa depan...tapi...???!!!

orang kate aku nie suke berangan, berkoya..haha...ya aku xnafikan seme tu..masuk form4..aku da mula mebayangkan kehidupan di universiti, sebagai mahasiswa, hidp berdikari...begitu juga bila aku dpt pngk 4.o mase 1st sem di asasi sains UM aku mula membayangkan diriku sebagai seorang mahasiswa perubatan..dan sekarang itulah aku...mahasiswa UM dlm bidang perubatan....

yela bukan ape, aku nie xmcm orang lain, org lain yela letak mane2pon sameje bg mereka...tp aku nie perlukan persediaan secukupnya bg menjalani kehidupan berdikari ni....maklumla 'golongan istimewa' katakan..haha (ape bende yg mu merepekni shahrul...haha akupon xtau)...sbbtu la aku da mula bayangkanyye awal2..supaya aku boley bersedia bukan je tu menjalani kehidupan berdikari nie...tapi juga sebarang kemungkian2 yg akan berlaku...tp alahamdulillah...samai skrang xmslah besar yg perlu aku hadapi...dan aku dapt jalani kehidupan hampir sama dgn orang lain...

dan sekarang aku mula membayangkan diri aku tuk 5tahun akan datang...yg dpt ku bayngkan adlah kesibukan sebagai sorang doktor...emm tu je..aku cube bayangkan lebey dr tu...mcm kahwinke, bekeluarga ke tp aku xyakin tuk pk seme nie lagi...apatah lagi nk pk sape awek aku ke, tunangke, bini ke...aku cube bayangkan kalo2 ianya bakal berlaku dlm 10tahun akan datang...tp aku tetap xyakin n aku xdpt nk bayangkannye jugak....(weh kenape ni je yg mu byangkan ha...xbayang nk kmpul harta byk2 ke...haha of cozla)...yg aku dpt bygkan adalh melihat rakan2ku seme bhgia dgn teman hdup mereka masing2, dgn keluarga masing2 dgn anak2 yg comel n nakal hahah....aku pulak????? (xyah pk...membujangje hahaha).......aku rase cam xperluje aku tulis artikel nie!!!! ngaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment