Sunday, October 18, 2009

KATA-KATA HIKMAH dari AYAHku

ayah!!! tp aku panggil ayah aku 'bak'...haha jgn tye sbb ape...aku lhir2je da terngian2 pekataan bak tu (ceh duk dlm incubator pon bley dgrke)...then aku plok dipangil 'apik' oleh 'bak' aku...heee

antara pesanan2 bak aku..

"makanla ape yg ade nie dlu, doksoh bazir gok, dlu bak mase kecik2 bak makang ubi kayuje....."

"lening mok ayoh senang belaka, nak ato blajo anok mane2pon boley...pokcik dulu bukan dok panda...tingkatan satu pokcik sekelah dgn haji hadi kat sekoloh agama sultan zainal abidin...doh keluarga pokcik susah sgt waktu tu...susah sgt2...jd kene berenti skoloh....doh mu awang..blajo la molek....." ni time bak aku cter kat aku n kwn2 aku..huh klola bak aku hbs blajo...xtekejutla klu aku hari nie ank PM ke, MB ke...ngahhaha beranganla shahrul.....

"ning...arini nak bejaya dlm periksa bukan mule dr sekoloh...mula dr rumoh...klu mu g skoloh, dumoh mu dok blajo dok kemane pon..." ni time bak aku pesan kat adik aku yg mlas sgt blajo waktu nie....ngaaaa

"...jgn riok..panda manepon kite, jgn riok ALLAH dok suke....."

"balajo blajo jugok..semayang jaga, quran jgn tingga...smyang hajat banyok..doh mu dinung klu smyang hjat bese bper rokaat?"...em aku jwb "2je",..."tambohla banyok sket...wat 4 ke 8 ke..."
ya bak...apik buat!!!

"mu tgk che pik mu tu..cacatpon rama kawan...bakpe orang nk kawan ngan dia...sebab dia bijok, rajin blajo...doh mu buleh pitih raya banyok..simpanla...wat tuisyenke..ni dok, duk gaye je...pende dapat mu duk gaye je??!!!"......ni bak aku pesan kat cucu dia..huhu kembang sekejap aku dgr...

"mak n ayah xmau sgt duitke hartake yg anok2 bagi kat diorang, bukan tu yg wat mereka gembira, tp yg lbey penting anok2 ni balik jenguk mak ayah n taye kabo mereka...."....fuh ni kate2 mase ayoh aku baca khutbah raya kat surau kampung ayoh aku kat Tanjung ala kat astaka tu..ni la first time aku tgk ayoh aku mengalirkan air mata....huhuhuu


ape yang mampu aku ungkapkan.....i love u bak....da byk peluh keringat, harta n wang ringgit serta masa yg bak curahkan....i promise, i'll make u proud having a son like me....i promise!!!!

No comments:

Post a Comment